ازنگاه پژوهشگران بزرگ حوزه دیجیتال ازجمله مارک رابرتی تحول دیجیتال» به معنی خراب کردن دیوار میان سیستمهای کامپیوتری و جهان واقعی است. این جمله به توانایی شرکتها برای استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوتر نهتنها در جنبههای دیجیتال و بلکه در تمام وجوه عملیات شرکتها اشاره دارد. این جمله به توانایی شرکتها برای استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوتر نهتنها در جنبههای دیجیتال و بلکه در تمام وجوه عملیات شرکتها اشاره دارد.
بهزعم آنها، تحول دیجیتال، تغییری شگرف در عملکرد یک سازمان و یا یک کشور با محوریت فناوریهای تحولآفرین به دنبال دارد. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشنهای موبایل، رسانههای اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیلگری داده، هوش مصنوعی و بلاک چین از مهمترین انواعِ فناوریهای تحولآفرین هستند. ازنظر آنها زمانی میتوانیم مدعی تحول دیجیتالی شویم که این فناوریها، مدلهای کسبوکار، تجربههای ذینفعان (مانند مشتریان و کارکنان در سطح سازمانی و شهروندان در سطح ملی) و فرایندهای عملیاتی شرکتها و سازمانها را بهطور مطلوب و کارآمدی، تغییردهند.
شرکتهای خردهفروش که اجناس خود را از طریق وبسایت خود به فروش میرسانند و فرایندهای خود را از طریق نرمافزارهای مختلف مکانیزه کردهاند نمونه خوبی در حوزه تحول دیجیتال هستند. این شرکتها از طریق نرمافزارهای متعدد میتوانند دادههای موردنیاز خود را در حوزه فروش، نیازسنجی مشتریان، حجم و سرعت فروش کالاها، انبارداری و اولویتهای مشتری فهرست مراکز فروش و …را در یک مجموعه بستهبندیشده، جامع و یکپارچه در اختیار شرکتها قرار دهد و تفاوتهای بارز و قابلتوجه فروشگاههای آنلاین و فیزیکی را برای مشتریان از بین ببرند.
آمارهای جهانی میگویند بهداشت و درمان دیجیتال در بهبود سلامت جهانی و کیفیت زندگی افراد بسیار موفق عمل کرده است. بااینوجود، ذینفعان این صنعت با کشمکش و فشارهای زیادی مواجه اند.
خودکارسازی در فرآیندهای تشخیص بیماری و درمان، نگهداری از افراد کهنسال و آسیبپذیر و تحلیل اطلاعات و انجام آزمایشهای تحقیق و توسعه داروسازی با استفاده از هوش مصنوعی،اینترنت اشیاء، رباتیک، رایانش ابری و اینترنت نسل پنجم،هزینههای درمان را کاهش، افزایشبیماریهای مزمن را کنترل و به تقاضا و انتظارات در حال تغییر مصرفکنندگان پاسخ خواهد داد.
اطلاعات یکپارچه، بهروز، معتبر و دقیق در حوزه سلامت را فراهم مینماید .
با استفاده از واقعیت افزوده و مجازی و اپلیکیشنهای موبایل سطح سلامت شهروندان و امنیت خدمات سلامت افزایش مییابد.با استفاده از رسانههای اجتماعیاینترنت اشیاءو رایانش ابری، تعامل و اشتراک اطلاعات بین افراد و متخصصان ایجادشده و مسائلی نظیرسبک زندگی ناسالم شهروندان،پایین بودن سطح سواد سلامت شهروندان،افزایش بیماریهای مزمن و هزینههای ناپایدار درمان حل میشود.
در چهار دهه گذشته فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر چشمگیری در همه ابعاد زندگی انسان داشته بهطوریکه در بسیاری از صنایع، تکنولوژی و انفورماتیک برای پردازش اطلاعات و بهرهبرداری از مواهب آننقش اصلی را ایفا میکند.
امروزه فناوریاطلاعات و ارتباطات و ابزارهایش برای اهداف گوناگونی در حوزه بهداشت و درمان بکار گرفته میشوند.بهعنوانمثال این ابزار برای ساختارسازی سوابق بیماران ایجاد سهولت و مدیریت نسخههای دارویی و تجهیزات پزشکی،
مواد دارویی نیز به دلیل ماهیت ویژه کالا که با سلامتی و زندگی انسانها سروکار دارد همیشه مهم بوده است و در سراسر جهان ازجمله ایران، تأمین صحیح و بهموقع داروها و کالای بهداشتی بهسرعت و دقت در عملکرد بالایی نیاز دارد.
بهعنوانمثال در فرآیند پخش دارو از انبارها،فرآیند ترخیص مواد دارویی باید براساس سری ساخت کالا (Batch Number) و با توجه به تاریخ انقضای آنها باشد چراکه توزیع دارو با تاریخ انقضا نامناسب پیامدهای مرگبار و فاجعهباری را به دنبال دارد و رعایت این اصل در صنعت توزیع دارو تضمینکننده سلامت جامعه و دوام کسبوکارهای مرتبط با آن است.
بههمین دلایل است که
نرم افزار فروش و پخش مویرگیمناسب باید بتواند انواع فرآیندهای پخشگرم و سرد را پوشش بدهد.
نرم افزار فروش و پخش مویرگی مناسب در حوزه پخش مواد دارویی باید قابلیت پوشش کلیه فرآیندهای مرتبط با عملیات توزیع اعم ازانجام فرآیندهای لجستیکی و انبارداری تا مالی و حسابداریو منابع انسانی و…را با یکپارچگی اطلاعاتی انجام دهد.
فراموش نکنید در یک شرکت دارویی با انبوهی از فرآیندهای پیچیده تدارکاتی وجود یک نرمافزار فرآیند محور که تحت وب است بسیار کمککننده و راهگشاست.با این سیستم علاوه بر ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی بین واحدهای سازمانی امکان ایجادساختار یکپارچه نرمافزارفروش و پخش مویرگی و مدیریت ارتباط با مشتریان نیز فراهم میشود.
به دلیل حجم بالای اطلاعات در شرکتهای توزیع و پخش،استفاده از ابزاری مبتنی بر فناوری برای مدیریت اطلاعات و آنالیز و تحلیل آنها جهت برنامهریزی ودر حوزه مدیریتیو استراتژیک شرکتها ضروری است.
نرم افزار فروش و پخش مویرگی با پوشش فرآیندهای مهم فروشثبتسفارش مشتری صدورفاکتورپوشش فرآیند خروج دارو و کالاها از انبار تحویل آن به بخش توزیعو سپس مشتری،صدور اسناد مالی ویک پایگاه جامع اطلاعاتی را برای مدیران شرکتها فراهم میکند.
نقش تحول دیجیتال در مدیریت پخش مواد غذایی و دارویی
شرکت پخش مواد غذایی چقدر سودآور است؟
شرکت پخش موفق و کیفیت در زنجیره تأمین
2 تفاوت پخش مواد غذایی و پخش دارویی
توسعه توزیع با نرم افزار فروش و پخش مویرگی چگونه انجام میشود؟
دیجیتال ,پخش ,تحول ,درمان ,حوزه ,بهداشت ,بهداشت و ,تحول دیجیتال ,و پخش ,فروش و ,و درمان ,عملیات شرکتها اشاره ,وجوه عملیات شرکتها ,محاسباتی کامپیوتر نهتنها ,قدرت محاسباتی کامپیوتر
درباره این سایت